סיכום WWDC 2011: Mac OS X 10.7 Lion

בכנס הWWDC הציגה אפל את הגרסה הסופית של מערכת ההפעלה החדשה שלה, Lion. לטענת אפל, גרסה 10.7 של מערכת ההפעלה שלה מכילה למעלה מ250 תכונות חדשות. באירוע עצמו אפל הציגה את 10 התכונות המרכזיות של הגרסה והן:

מחוות רב-מגע

מחוות רב מגע מאפשרות ניווט מהיר וקל יותר במערכת ההפעלה. באמצעות המחוות ניתן לנווט בין אפליקציות, להעביר בין תמונות, להגדיל ולהקטין דפי אינטרנט ועוד. מחוות הרב מגע מתבצעות באמצעות הMagic Trackpad של אפל, ומביאות לידי ביטוי את הרעיון של אפל לשלב פיצ'רים מהiOS למערכת הפעלה השולחנית שלה.

אפליקציות במסך מלא

בLion אפל הוסיפה תמיכה במסך מלא בכל האפליקציות המרכזיות במערכת ההפעלה. לטענת אפל, זה יאפשר ניצול טוב יותר של מסכי המחשבים, במיוחד של מסכי המחשבים הנייד הקטנים שלה. אפשר לראות, שהאפליקציות במסך מלא נראות שונה מהאפליקציות הממוזערות, ומנצלות טוב יותר את גודל המסך.

Mission Control

תכונה זה משלבת בתוכה את הSpaces והExpose המוכרות מהגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה. פיצ'ר זה, בשילוב עם מחוות רב-מגע מאפשר למשתמש ליצור מספר שולחנות עבודה ולעבור ביניהם בעזרת המחוות. בנוסף, הMission Control משתלב עם האפליקציות במסך מלא.

חנות אפליקציות

חנות האפליקציות למק הוצגה כבר בSnow Leopard, אך כעת היא מוטמעת במערכת ההפעלה מהקופסה. חנות זו דומה מאוד לחנות האפליקציות של אייפון ומאפשר רכישת אפליקציות בקליק אחד.

Launchpad

פיצ'ר זה מדמה את מסך הבית של האייפד, ומציג את כל האפליקציות המותקנות במחשב בצורה של אייקונים המסודרים על מסך הבית, בדומה למכשירי הiOS. תכונה זו מאפשר גישה מהירה לכלל היישומים במחשב, ואף סידורם בין מסכי הבית ובתיקיות. ניתן גם להעביר אפליקציות מהLanchpad ישירות לדוק.

שחזור

כעת בLion, כאשר סוגרים אפליקציות באופן מלא, הן שומרות על המצב שהן היו כאשר היו פתוחות. לדוגמא, אם אתם מדגישים טקסט בדפדפן ואז סוגרים אותו באופן מלא, בפעם הבאה שתפתחו את הדפדפן הוא יפתח באותו דף האינטרנט בו הוא היה פתוח עם אותו הטקסט המודגש. מצב זה תקף אפילו כאשר מאתחלים את המחשב.

שמירה אוטומטית

מערכת ההפעלה בגרסתה 10.7 מסוגלת לשמור כל מסמך באופן אוטומטי בלי התערבות המשתמש. פיצ'ר זה נבע מכך שמשתמשים הרבה פעמים שוכחים לשמור את המסמכים שלהם, והעבודה שלהם נעלמת. בעזרת שמירה אוטומטית ניתן יהיה למנוע כאב ראש מיותר, כשאתם יודעים שהמסמך עליו אתם עובדים שמור ובטוח. אבל מה אם לא אהבתם את השינויים שעשיתם ואתם רוצים לחזור אחורה? זה מביא אותנו לפיצ'ר הבא…

גרסאות

בנוסף לשמירה אוטומטית אפל מביאה פיצ'ר נוסף לLion, אשר מאפשר לשחזר גרסאות קודמות של מסמכים שנשמרו עם השמירה האוטומטית. כאשר אתם לוחצים על שם המסמך בראש המסמך, מופיע ממשק של ציר זמן (כמו בTime Machine), אשר מאפשר לכם לנווט בין גרסאות המסמך ולבחור את הגרסה המתאימה לכם. בנוסף, ניתן לבחור גם חלק מהגרסה הקודמת של המסמך (תמונה, למשל) ולהעביר אותו לגרסה העדכנית.

AirDrop

זוהי תכונה חדשה אשר מוטמעת בפיינדר ומאפשר שיתוף מהיר של קבצים עם אנשים שנמצאים בקרבת מקום ומשתמשים בפיצ'ר זה. הAirDrop מציג תמונות של כל האנשים הנמצאים קרוב, ושיתוף מסמכים מתבצע על ידי גרירת המסמך לתמונתו של האדם איתו רוצים לשתף את המסמך.

מייל

הגרסה החדשה של אפליקציית המייל עובדת במסך מלא, תוך ניצול מירבי של שטח המסך, עם ממשק משתמש שדומה לאפליקציית המייל באייפד. בנוסף אפל מציגה חיפוש חדש וחכם יותר ושורת מועדפים.

Mac OS X 10.7 Lion צפוי להיות זמין בחודש יולי במחיר של $30 ברחבי העולם בחנות האפליקציות של מק בלבד!

נכתב על ידי מיכאל צחור

מחשבה אחת על “סיכום WWDC 2011: Mac OS X 10.7 Lion

כתיבת תגובה